Tuesday, May 28, 2013

26th Of May .


Hai assalamualaikum readers.Sihat?Alhamdulillah Syipak di sini sihat jeee.Em.

Apa yang dah terjadi pada 26th of May?Well maybe ada orang dah taw kan.Aku kehilangan,seorang yang bermakna dalam hidup aku,orang yang aku sayang dari aku kecil,dan sampai bila bila pun akan kekal perasaan sayang tu,orang yang sentiasa belai,cium,dan beri semangat kt aku,orang yang bimbing aku,orang yang pandai buat kuah kacang,the best ever tiap tiap hari Raya.Opah.Yes.My Opah.

Well maybe aku ada kata kat some entry yang opah sakit.Pada tarikh 26 May 2013,Opah dah kembali ke rahmatullah.Dah berada di sisi Allah s.w.t.Bagi aku,biarlah Opah pergi.Aku redha.Lagipun lebih baik Allah ambil Opah,daripada kami sekeluarga tengok Opah terseksa dengan penyakit dia :').

Opah hembuskan nafas terakhirnya dengan tenang sekali.Well,kami sekeluarga tak dapat berada di sisi Opah masa Opah hembuskan nafas terakhirnya.Time tu,nak hantar kakak aku masuk UM.Masa tu aku memang tak sedap hati dah.Tapi aku just senyapkan diri.Tetiba mama dapat call,time tu aku tengok mama lain macam dah.And tetiba mama cakap "adik,opah dah tak ada".Time tu,Ya Allah Ya Tuhanku,Allah ja yang tahu betapa hancurnya hati aku,betapa sedihnya aku.Air mata aku tak dapat nak tahan.Aku tak kisah lah orang sekeliling tengok aku ke tidak.Yang aku kisah sekarang Opah.Opah dah tak ada :'(

Lepas habis ja apa semua kakak aku daftar,mama mintak kebenaran untuk bawa kakak aku balik.Masuk ja dalam kereta kami semua menangis.Sampai ja dekat rumah Opah,aku tengok ramai orang.Masuk rumah then aku terus tukar baju.Abang aku pergi dekat sisi Opah aku,bca Yassin.And betapa sedihnya aku,aku tak boleh baca Yassin untuk Opah :'(.

Aku akan sentiasa ingat kat Opah.Sayang Opah dan tak akan pernah lupa jasa Opah.Aku taw aku kena terima semua ni dan redha,tapi ia memerlukan masa.Sebab aku sayang sangat dekat Opah em.Doakan aku.Supaya dapat terima semua ini.Assalamualaikum.

Al-Fatihah untuk Opah.



No comments:

Post a Comment